Narzędzia do świec zapłonowych
BERU® realizuje swoje zobowiązanie do zapewniania najwyższej jakości, opracowując odpowiednio dopasowane narzędzia do świec zapłonowych, które pomagają właścicielom samochodów i mechanikom w zachowaniu odpowiednich parametrów świec zapłonowych.
Łatwa wymiana
BERU® oferuje wysokiej jakości specjalistyczne produkty, które pomogą Ci łatwo i bezpiecznie wykonywać wszelkie naprawy. Nasza oferta ma na celu zapewnienie wyboru narzędzi, które spełnią Twoje wymagania. Sprawdź nasze produkty i wybierz pomocne rozwiązania BERU®.
Przyrząd montażowy do świec zapłonowych ZMH001
Przystępując do wymiany części, często można stwierdzić, że w komorze silnika współczesnych samochodów jest bardzo mało miejsca. Montaż lub demontaż świec zapłonowych może stwarzać trudności: mechanik może skaleczyć się lub oparzyć, dotykając silnika albo upuścić i uszkodzić świecę zapłonową.
Wykonany z gumy przyrząd montażowy do świec zapłonowych BERU® pełni funkcję „przedłużenia ręki mechanika”: odpowiednio zabezpiecza świecę, dzięki czemu można ją ostrożnie wymontować lub zamontować po jej poluzowaniu lub przed dokręceniem.
Przyrząd montażowy BERU® do świec zapłonowych ZMH002
Niezawodne narzędzie do wymiany świec zapłonowych bez ich wyginania
Względnie długi otwór świecy zapłonowej sprawia, że podczas montażu lub demontażu świec zapłonowych przy użyciu przedłużenia zachodzi ryzyko przekrzywienia klucza skutkującego pęknięciem izolatora świecy. Efekt: przerwy w zapłonie na skutek przeskoku iskry przez pęknięty izolator mogą spowodować uszkodzenie katalizatora.
Wystarczy użyć narzędzie montażowe BERU®, które pasuje do niemal wszystkich modeli samochodów, z 3/8-calowym przedłużeniem świecy zapłonowej i docisnąć je do trzonka świecy. Klucz do świec zapłonowych będzie teraz ustawiony równolegle do trzonka i nie będzie można go przekrzywić.
Świece zapłonowe w nowoczesnych silnikach wielozaworowych są osadzone tak głęboko w głowicy cylindrów, że można je zamontować lub wymontować tylko przy użyciu przedłużenia. Może to jednak spowodować przekrzywienie świecy!
Przyrząd montażowy BERU® do świec zapłonowych 002 umożliwia wkręcanie i wykręcanie świec zapłonowych, ograniczając ryzyko ich przekrzywienia. Pomaga to zapobiec pęknięciu izolatora i wynikającym z tego problemom, takim jak brak iskry i przerwy w zapłonie, które mogą spowodować nieodwracalne uszkodzenie katalizatora.
Po lewej: widok komory silnika wyraźnie zdradza problem z montażem świecy: Świece zapłonowe w nowoczesnych silnikach wielozaworowych są osadzone tak głęboko w głowicy cylindrów, że można je zamontować lub wymontować tylko przy użyciu przedłużenia. Może to jednak spowodować przekrzywienie świecy!
Pośrodku: średnica otworu umożliwia łatwe przekrzywienie klucza do świec i użycie przedłużenia.
Po prawej: przyrząd montażowy BERU® do świec zapłonowych 002 umożliwia wkręcenie świecy zapłonowej, ograniczając ryzyko przekrzywienia świecy. Pomaga to zapobiec pęknięciu izolatora i wynikającym z tego problemom, takim jak brak iskry i przerwy w zapłonie, które mogą spowodować nieodwracalne uszkodzenie katalizatora.
Złamanie szyjki izolatora – spowodowane przekrzywieniem klucza do świec zapłonowych lub przedłużenia. |
Zestaw naprawczy do gwintów świec zapłonowych ZGR1
Uszkodzony gwint głowicy cylindrów to częsty powód do remontu kapitalnego i wymiany głowicy cylindrów.
BERU® oferuje możliwość szybkiej i ekonomicznej naprawy przy użyciu profesjonalnego zestawu do wszystkich standardowych gwintów M16. Składa się on ze specjalnej końcówki do rozwiercania gwintów oraz gwintowanych wkładek do wszystkich standardowych gwintów świec zapłonowych. Montowane w odwrotnym kierunku gwintowane wkładki zapewniają pewne zamocowanie i są oczywiście w pełni szczelne.
Skorzystaj z możliwości szybkiej i ekonomicznej naprawy z wykorzystaniem specjalnego wiertła BERU® do gwintów świec zapłonowych, które jest bezpieczne i łatwe w użyciu.
Ściągacz do cewek zapłonowych
Ze względu na smukły kształt wtykowe cewki zapłonowe są montowane bezpośrednio na świecach zapłonowych. Jeśli dojdzie do zakleszczenia styku SAE i izolacji na sześciokątnej części świecy zapłonowej, mogą wystąpić trudności z wymontowaniem cewki. Z praktyki wynika, że nieprawidłowy demontaż cewki zapłonowej może spowodować jej pęknięcie na 2 części.
Dlatego BERU oferuje 3 specjalne ściągacze do cewek zapłonowych do zastosowania w samochodach grupy Volkswagen, które są odpowiednio dopasowane kształtem. Zależnie od wersji dostępne są:
- Kątowe ściągacze do cewek zapłonowych (ZSA042)
- Płaskie ściągacze do cewek zapłonowych (ZSA043)
- Owalne ściągacze do cewek zapłonowych (ZSA044)
Ściągacze do cewek zapłonowych BERU® umożliwiają demontaż cewek zapłonowych nie tylko w aktualnych modelach grupy Volkswagen, ale także w samochodach poprzedniej generacji, które miały inne wymiary i kształty głowic. Oznacza to, że ściągacz może być używany jednocześnie do cewek zapłonowych starego i nowego typu.
Ściągacz do złączy świec zapłonowych
Często złącze jest zdejmowane z przewodu przy gorącym silniku i utrudnionym dostępie – stwarza to poważne zagrożenie dla układu zapłonowego. Jeśli używane jest nieodpowiednie narzędzie, często dochodzi do uszkodzenia świecy i przeskoków wysokiego napięcia.
Szczypce do świec zapłonowych ZSA2 pomagają w łatwym i sprawnym odłączaniu złączy świec zapłonowych.
Smar do złączy świec zapłonowych ZKF01 i ZKF02
Po dokonaniu wymiany świec zapłonowych zdarzają się sporadyczne przerwy w zapłonie – w całym zakresie prędkości obrotowej. Przyczyną są przeskoki iskry na szyjce świecy zapłonowej, co jest związane z przepuszczającymi, uszkodzonymi lub kruchymi gniazdami świec zapłonowych.
Przed zamontowaniem świec zapłonowych należy nanieść cienką warstwę smaru do świec BERU na szyjkę świecy zapłonowej (gładką lub żebrowaną). Uwaga: należy obowiązkowo sprawdzić osłony świec zapłonowych i w razie potrzeby wymienić je. Szczególnie w przypadku jedno- i dwuiskrowych cewek zapłonowych ze złączami wtykowymi zaleca się odnowienie osłon wraz ze świecami zapłonowymi, ponieważ osłony często są kruche, co skutkuje upływem prądu w obszarze uszczelnienia do świecy zapłonowej.
Klucz do świec zapłonowych Bi-Hex
Jeśli świece zapłonowe typu Bi-Hex są montowane przy użyciu standardowych kluczy do świec, może dojść do uszkodzenia mocowania Bi-Hex. Jednak również zastosowanie kluczy Bi-Hex ze sprężynami ustalającymi może spowodować otarcie metalu i przeskoki iskry, co prowadzi do szybkiego uszkodzenia świecy zapłonowej.
Klucze BERU® Bi-Hex do świec zapłonowych mają zaokrąglone krawędzie w 12 punktach, dzięki czemu nie przenoszą nadmiernego obciążenia na korpus Bi-Hex świecy zapłonowej. Dodatkową zaletą są wbudowane magnesy przytrzymujące, dzięki którym świeca jest utrzymywana wyłącznie przez siłę magnetyczną. W ten sposób nie dochodzi do ścierania metalu na izolatorze.
Dostępne są 2 rodzaje kluczy BERU® Bi-Hex do świec zapłonowych:
- Klucz do świec zapłonowych Bi-Hex 14 mm (SW14)
- Klucz do świec zapłonowych Bi-Hex 16 mm (SW16)
Popychacz EFS7 do montażu wtyczek i kabli zapłonowych
Bezpieczny montaż i demontaż
Problem: montaż przewodów zapłonowych z osłonami zapadkowymi na złączu świecy jest czasochłonnym i trudnym zadaniem.
Rozwiązanie:
specjlany popychacz montażowy ułatwia zamocowanie przewodów zapłonowych ze złączami z osłoną zapadkową do złącza. Umożliwia również łatwy montaż i demontaż przewodów zapłonowych typu M3 (specjalne przewody zapłonowe BMW/CopperCable).
KORZYŚCI W SKRÓCIE
Bezpieczne
Ochrona świec zapłonowych przed uszkodzeniem
Łatwe do użycia
Łatwa wymiana świec zapłonowych
Uniwersalne
Narzędzia nadające się prawie do wszystkich modeli samochodów
Skorzystaj z naszej wyszukiwarki części i sprawdź, które narzędzie montażowe jest najlepiej dostosowane Twoich potrzeb.
Znajdź części do poprzednio wprowadzonego pojazdu
Silnik | Nr silnika | Rodzaj paliwa | Średnica | Suw | Cylindry | CC | kW/PS | Aspiracja | Zawory |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
{{ engine.make }} {{ engine.code }} | {{ engine.tecdoc_id || "-" }} | {{ engine.fuel_type || "-" }} | {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm | {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm | {{ engine.cylinder_count || "-" }} | {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} | {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} | {{ engine.aspiration_type || "-" }} | {{ engine.valve_count || "-" }} |
Wyszukiwarka części
Znajdź części do poprzednio wprowadzonego pojazdu
Silnik Nr silnika Rodzaj paliwa Średnica Suw Cylindry CC kW/PS Aspiracja Zawory {{ engine.make }} {{ engine.code }} {{ engine.tecdoc_id || "-" }} {{ engine.fuel_type || "-" }} {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm {{ engine.cylinder_count || "-" }} {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} {{ engine.aspiration_type || "-" }} {{ engine.valve_count || "-" }} Axle tabTwój pojazd
-
Twój silnik
Silnik Nr silnika Rodzaj paliwa Średnica Suw Cylindry CC kW/PS Aspiracja Zawory {{ engine.make }} {{ engine.code }} {{ engine.tecdoc_id || "-" }} {{ engine.fuel_type || "-" }} {{ formatPreciseValue(engine.bore) || "-" }}mm {{ formatPreciseValue(engine.stroke) || "-" }}mm {{ engine.cylinder_count || "-" }} {{ maxAndMin(engine.cc_tech_range) || "-" }} {{ maxAndMin(engine.kw_range) || "-" }} / {{ maxAndMin(engine.hp_range) || "-" }} {{ engine.aspiration_type || "-" }} {{ engine.valve_count || "-" }} -
Twoja część